zondag 3 augustus 2014

Over onder andere een “tof” volkscafé en bier

Na onze brunch stelde ik een wandeling voor. ‘Oké,’ zei Roger en we vertrokken met de auto (hij vindt het niet zo’n goed idee om altijd maar dezelfde wandeling in de velden rondom dit dorp te maken). We reden naar het piepkleine Grootloon (of schrijf je “Groot-Loon”? Zie link hiervoor) waar we meer dan drie kwartier door de vallei wandelden. Het was er, zoals altijd, heel mooi en heel rustgevend, maar warm! Weer dezelfde broeierige, drukkende warmte als de vorige dagen.

Toen we terug bij de auto kwamen, stelde Roger voor iets te gaan drinken op een terrasje  in Heks. Hij wil daar al jaren even naartoe en vandaag is het dus eindelijk gelukt. Een volkscafé, waar de bezoekers elkaar duidelijk allemaal kennen (wij kenden er niemand): heel “plezant” was dat, al die conversaties volgen! Glimlach 

Heks, in café "Bij Rita": een "La Cress drinken" Foto Roger

We dronken er een “La Cress”, een biertje dat Roger al ooit geproefd heeft (cadeautje van onze bierhandelaar) maar ik niet.  Slecht vond ik het niet, maar toch ook niet zo lekker als bijvoorbeeld Orval. De bitterheid van waterkers smaakt helemaal anders dan de bitterheid van hop en uiteindelijk vond ik hop en waterkers niet zo’n goede combinatie. Een bier dat ik niet zo gauw opnieuw zal bestellen dus.

Thuis, na een telefoontje met Nany (die ook klaagde over de warmte in haar flat en vertelde over haar vele plannen voor de volgende dagen) zorgde ik voor het avondmaal: groentesoep gevolgd door lom, enkele krieltjes gebakken in olijfolie en een mix van veel groene groentjes. Het was lekker, maar de hitte maakte dat ik weinig eetlust had.Bedroefde emoticon

Lom met gemengde groenten en krieltjes gebakken in olijfolie Foto Roger

Daarna enkele mails gelezen en beantwoord (onder andere een foto gevonden van mooie baby Lien, het pasgeboren tweede kleinkind van Maj), en na nog wat lectuur (vooral in dat “Gesprek met God”), heb ik weer een wandeling voorgesteld. We waren nog niet aan het einde van onze straat toen het eindelijk begon te regenen. Ik moest terugdenken aan Matadi waar de regen vaak even welkom was omdat het dan eindelijk wat frisser werd! Glimlach

Deze dag heb ik beëindigd met het kijken naar een aflevering van Star Trek. Hendrik vond die niet zo goed, ik wel! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten