zondag 10 augustus 2014

Over onder andere een ontdekking en een “eigenaardig toeval”!

‘De boodschap is binnenblijven’, hoorden we tijdens de brunch op de radio. Er werden immers stortbuien, onweer en veel wind verwacht. Toch werkten we eindelijk nog een dik uur in de tuin (ik vermoed dat er nu nog voor ongeveer drie à vier uur werk is). Daarna begon het te regenen.

Toen Roger merkte dat de buienradar op zijn pc even een droge periode aankondigde, stelde hij voor naar Heers en terug te wandelen.

P7170496

Gelderse roos (Viburnum opulus) Foto’s Roger

Deze keer liepen we even een schijnbaar onbenullig zijpaadje in en kwamen we terecht boven een wachtbekken dat we helemaal niet kenden.

P7170493
P7170495 Foto’s Roger

Ondanks de felle wind werd het een heel aangename wandeling. Toen we in Heers aankwamen, zagen we voor een huis een kindertafeltje, twee krukjes en een paar speelgoedauto’s staan met daarbij de vermelding: “Gratis, pak maar mee”.

Ik had veel zin om dat te doen, maar we waren te voet: te lastig. Net op dat moment kwam de bewoonster van het huis buiten en ik vroeg haar of we straks met de auto die spullen mochten komen opladen. Ze wilde niets liever: ‘De kinderen zijn al dat speelgoed ontgroeid en ik wil er van af’.

Roger en ik wandelden verder naar huis. Onderweg moest ik wel horen dat ik anders altijd klaag over te veel rommel in huis! Glimlach In feite heeft Roger gelijk natuurlijk… Maar het “toeval” wil dat ik onlangs bijna zulke tafel en krukjes had gekocht voor Elena en Matthias. ‘En er komt nog meer “rommel” bij,’ antwoordde ik lachend, ‘want ik heb Elena beloofd tegen haar volgend bezoek meer Duploblokjes te kopen zodat ze  grotere kastelen kan bouwen’.

We reden met de auto terug naar dat huis in Heers waar de bewoonster ons zei: ‘Ik heb nog meer zaken die weg moeten:  autootjes, gezelschapspelen, puzzels, allemaal compleet, en een hele doos Duploblokjes!’

Ik kon mijn ogen niet geloven: een massa speelgoed in heel goede staat! En… De Duploblokjes die ik beloofd had aan Elena stonden me daar zomaar toe te lachen! We mochten alles gratis meenemen!

P8100317

P8100319  Eigen foto’s

Elena, de beloofde aanvulling van Lego Duplo wacht op jou! Ik hoefde er dus zelfs niet naar te zoeken. En Matthias, voor jou zijn er veel nieuwe auto’s! Een tiental puzzels ook, en gezelschapspelen voor jullie leeftijd (of voor net iets ouder).

We hebben weer geluk gehad: vlak nadat we thuiskwamen met al dat speelgoed begon het pas weer te regenen. Maar toen planden we toch geen wandeling meer: het was tijd om te koken.

Na ons avondmaaltijd (Catalaanse vissoep gevolgd door meloen) en een uurtje lectuur heb ik nog de drukproeven van het volgende nummer van Oostland (publicatie van de KVLS) nagelezen. Daarna heb ik al dat speelgoed nagekeken: alles is inderdaad compleet! Glimlach

Geen opmerkingen:

Een reactie posten