dinsdag 12 augustus 2014

Roger was vandaag ongelooflijk ijverig!

Na onze brunch een telefoontje van Jan Gerits; over de volgende Limburgse Monografie waarvoor hij mij weldra de in te voegen foto’s zal opsturen. Daarna merkte ik dat Roger weer verdwenen was. Ik vond hem nog eens in de tuin waar hij al meer dan een halve aanhangwagen had geladen. Ik smeerde me in met muggenzalf, trok mijn werkhandschoenen aan en ging hem helpen. Na ongeveer een half uur verder werken, konden we de aanhangwagen met de auto naar het afdak rijden waar we het hout opstapelden.

Als er, zoals ik hoorde op de radio, ten gevolge van het sluiten van de kerncentrale “Doel 4”, inderdaad stroompannes op komst zijn, hebben we tenminste wat hout om ons te verwarmen volgende winter! Glimlach 

Deze keer bleek ik me fatsoenlijk te hebben ingesmeerd, want ik werd niet gebeten/gestoken. Wel kreeg ik een doorn van een meidoorntak dwars door mijn werkhandschoen in mijn duim. Uiteraard ontsmette ik de wonde meteen zo goed als mogelijk en toen ik terug onder het afdak kwam, bleek Roger al bijna al het hout te hebben afgeladen. Een dik kwartiertje moest ik nog helpen. En weer hadden we geluk: daarna pas begon het te regenen!Glimlach

Rond 15 uur zei Roger: ‘Volgens de buienradar blijft het droog tot 17 uur. Zullen we onze wandeling maken?’

Dat vond ik goed, hoewel ik, gezien de heel donkere lucht, mijn twijfels had over de accuraatheid van die buienradar. En ik kreeg gelijk: we waren (gelukkig) nog geen vijf minuten op stap in het Overbroek toen het begon te regenen en te donderen. Geen wandeling dus vandaag maar Roger heeft voldoende beweging gekregen, want…

Na een telefoontje met Nany, het avondeten en voor mij een uurtje lectuur, bleek hij weer verdwenen. Weer vond ik hem in de tuin (het  regende niet meer) waar hij in zijn eentje al bijna een hele vierde aanhangwagen had gevuld. We komen er nog wel!Glimlach

Geen opmerkingen:

Een reactie posten