zaterdag 28 maart 2015

Eerste collectedag

Of is het collectiedag? Ik hoor collectedag zeggen maar lees collectiedag op de folder.
Maar kom, de werkgroep WOI organiseerde die dag om mensen de kans te geven objecten en foto’s in verband met de grote oorlog te brengen die we kunnen gebruiken in het uiteindelijke boek. Mijn taak was eventuele verhalen op te tekenen.

Eigenlijk was de opkomst nogal mager. Maj (zij en Charlie waren er ook) heeft me wel een heel mooi verhaal verteld.

Een vrouw uit Heers wilde haar vele foto’s niet terugkrijgen: ze was al zo blij dat ze eindelijk iemand interesseren, want haar kinderen geven er niet om.
En een man bracht ons een gedenkplaat (met jammer genoeg enkele spelfouten) waarvan hij ons het verhaal vertelde.

A3282635

A3282629 Foto’s Roger

De tentoonstelling die we leenden van de provincie was wel de moeite waard!

“Soumission” van Houellebecq is deze ochtend aangekomen. Tijdens de rustige uren van deze dag ben ik er al in beginnen lezen. Heel goed! Ik lees trouwens nu meteen verder!

2 opmerkingen:

  1. Josiane, weet niet of ik het bij het rechte einde heb, maar denk dat Collecte duid op inzameling, en Collectie op verzameling !
    Fijne zondag !
    Kusje
    Françoise

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo zag ik het ook, en dan kunnen inderdaad de twee woorden gebruikt worden: wij zamelen in, maar de mensen die komen hebben een verzameling. kusje.

      Verwijderen