maandag 21 december 2015

Over de NMBS en de Islam


We reden deze middag samen naar de Aldi in Sint-Truiden, brachten daarna Hendrik naar het station voor Roger en ik verder zouden gaan met onze wekelijkse boodschappen. Om 16:25 uur bleek het station al gesloten wegens "kerstvakantie"! Dan maar een treinkaartje nemen uit de automaat op het perron, dachten we. Helaas, daar stond al een hele rij, bleek dat de automaat geen bankkaarten herkende en geen geldbriefjes aanvaardde. Niemand had voldoende munten bij en iedereen, inclusief Hendrik, begon zich op te winden en (terecht vind ik) af te geven op de NMBS. Hendrik en de anderen zouden dan maar aan de treinbegeleider betalen...

En toen werd er aangekondigd dat de trein 10 minuten vertraging had. Dat gaf Hendrik de tijd om snel naar een naburig café te lopen en daar geld te wisselen. Hij had net een kaartje bemachtigd toen de trein eraan kwam.

Wij reden nog naar Colruyt en kwamen pas rond 18:30 uur thuis. Na ons avondeten (zuurkool: Roger en ik vinden dat heel lekker en het is ontzettend vlug klaar), heb ik nog even opgeruimd en daarna wat gelezen in de relax... En ben ik in slaap gevallen tot na 21 uur!

Daarna zocht ik nog wat op over de islam en viel op dit: toch niet zo gematigd, die islam?

En nu een beetje tijd voor mezelf: nog een paar familiefilmpjes bekijken en misschien ook een aflevering van Stille Waters. Morgen weer heel belangrijk bezoek maar daarover later meer...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten