maandag 14 december 2015

Telefoneren


Ik heb het gevoel dat ik de hele dag aan telefoon heb gehangen! Natuurlijk is dat niet zo maar het was deze dag wel een druk telefoonverkeer voor mijn doen. Nany om te vertellen over een overlijden van een van haar kennissen (ik ken die persoon - die nochtans ook in Matadi heeft gewoond - maar heel vaag); Matthias (eigenlijk belde ik naar zijn moeder om te vragen hoe het ging met Eva, maar ik kreeg Matthias aan de lijn - die niet naar school was omwille van een virusinfectie in de darmen - die dat echt heel goed deed) die me na een poosje onze dochter doorgaf (Eva is nog steeds heel rustig). Andere mensen, vaak met problemen waar ik enkel kan naar luisteren maar niet oplossen. Roger belde naar zijn oudste zus die zich zaterdag niet goed voelde en dus niet aanwezig was op het feestje. Maar... het telefoontje van Jan Gerits, waar ik eigenlijk op wachtte, is er niet gekomen.

Ik vraag me soms af hoe andere mensen, die echt elke dag uren aan telefoon hangen, hun werk gedaan krijgen. Ikzelf heb vandaag alleen een paar wasmachines laten draaien, was te drogen gehangen, wat opgeruimd en gekookt. We hebben zelfs geen wandeling gemaakt, ondanks het mooie weer. Roger heeft minder pijn aan zijn been, blijkbaar helpt die calendula dus, maar helemaal in orde was het nog niet. En... Natuurlijk wilde Roger niet naar de dokter: 'Het gaat toch al veel beter!'.

Gelukkig had ik geen vertaalwerk vandaag!

Ik mis Live Writer! Blogger vind ik veel minder gebruiksvriendelijk!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten