zaterdag 27 februari 2016

Bezoek

Vandaag, na negen jaar, nog eens bezoek gehad van mijn oudste neef (in de betekenis van "cousin") - hij is meer dan 5 jaar jonger dan ik. Na onze alu gobi genoten we van een prachtige zon (en soms een hevige wind) tijdens een lange lus van Borgloon naar Grootloon en terug, met een bezoek aan de transparante kerk en aan het kerkje van Grootloon. Na nog een korte wandeling in Hendrieken met een bezoek aan het kunstwerk op de begraafplaats ging het naar Vechmaal waar we hem de mergelgrotten lieten zien en koffie of thee dronken in  De Horne.



Windmolentje op de begraafplaats van Hendrieken: een nieuwe trend? (foto's Roger)
's Avonds, na een groentesoep, nog een kaasschotel.

Ik heb me  wel moeten omkleden voor ons avondmaal! Vlak voor we aan het kerkje van Grootloon kwamen, riep ik naar de twee mannen achter mij: 'Pas op, het is hier heel glad met al die modder!' en een seconde later lag ik zelf op mijn rug in dat slijk!:-)

Onderweg en aan tafel hebben we (goede en slechtere) familienieuwtjes uitgewisseld, herinneringen opgehaald, verteld over ons werk en onze kinderen, en ik verzeker jullie, dat was niet constant in het Frans: die Francofoon van een "kozijn" van mij spreekt heel goed Nederlands.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten