maandag 1 februari 2016

Maandag, rustdag

Deze maandag was in alle opzichten voor mij een rustdag. Geen vertalingen, niets gedaan in het huishouden en niet gekookt: ik had restjes genoeg van het voorbije weekend.

Niemand aan telefoon gehad, behalve Nany (over een telefoontje dat ze pleegde met een aangetrouwde oom van mij aan wie ikzelf nog een nieuwjaarswens verschuldigd ben).

Ondanks de regen en de felle wind, en Pamfiel die echt niet genoeg eet van de luzerne, drong ik aan op een korte wandeling. Dat gebeurde in Sint-Truiden, in de buurt van de begraafplaats waar we eerst zochten naar het graf van Rogers onlangs overleden neef ("kozijn"). Ik zei tegen Roger: 'Dat graf vinden we nooit op die immense begraafplaats, tenzij we van dat zoeken onze wandeling maken'. Hij antwoordde: 'We moeten zoeken naar een graf met verse bloemen!'.

En, warempel, dat soort graf vonden we heel snel! En het was dat van Rogers neef!

Foto Roger




Geen opmerkingen:

Een reactie posten