vrijdag 12 februari 2016

Over Attenhoven, "De tandeloze tijd", smaakverschillen en "Petites scènes capitales"

Vandaag was het vrij zonnig: ondanks de nogal koude wind een wandeling in Attenhoven waar we opnieuw een steegje vonden dat we niet kenden en merkten dat de Sint-Petrushoeve nog steeds niet heropgebouwd is.




Foto's Roger
Deze avond gekeken naar een interview met de auteur van "De tandeloze tijd". In tegenstelling tot Roger kende ik die Nederlandse schrijver niet (een gat in mijn cultuur?). De man had veel interessants te vertellen maar gaf geen blijk van enige bescheidenheid. En ik heb een hekel aan mensen die vol zijn van zichzelf...

Daarna met Roger gekeken naar een aflevering van "Het eiland" (eerst wilde ik naar "The Office", waar "Het eiland" op gebaseerd is,  kijken: "Het eiland" had ik immers lang geleden al gezien samen met Zeger maar vermits Roger nooit naar "Het eiland" had gekeken...). Ik merkte meteen dat die serie - die ik wel goed vind - Roger niet aanstaat, en hij bevestigde dat nadien. Wat is het moeilijk voor ons om samen naar iets te kijken! Is het misschien daarom dat we ooit hebben opgehouden naar tv te kijken en elk achter onze pc zijn gekropen?

Ook verder gelezen in "Petites scènes capitales". Prachtige stijl, herkenbare periodes en gevoelens. Het is niet zo'n dik boek, en dus kan het eigenaardig lijken dat ik nu pas aan bladzijde 190 van de 227 ben maar... ik wil jullie niet steeds lastig vallen met verhalen over het huishouden en vertalingen (waar ik toch niets mag over vertellen) waar ook heel veel tijd in kruipt!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten