zaterdag 24 juni 2017

Aubigny en omstreken

Tussen de 22 en de 26°C vandaag met af en toe een fris briesje: ideale temperatuur.

We reden nog eens naar de Chateau de la Verrerie, waar we vrij lang rondwandelden in het park.







Foto's Roger
Parfums van rozen en onder een lindeboom herinnerde ik me dat het enige echte pluspunt van de camping in Chatel-Guyon (behalve dan het heel "toevallige" feit dat hij slechts op 5 km lag van een van de heel schaarse Subaru-garages) de lindeboom tegenover ons perceel was die zorgde voor een zoet parfum als er al eens een briesje waaide op die over het algemeen windstille hete dagen.

Daarna ging het naar Argent sur Sauldre met zijn kasteel en zijn trompe-l'oeil.



Foto's Roger

Op de camping zaten we daarna nog een poosje te lezen voor we naar het restaurant gingen. Weer simpel maar lekker. En uiteraard hebben we weer ons verblijf even verlengd.

Daarna nog een wandeling rond de vijvers waar we een geblesseerde kraai en een blauwe reiger tegenkwamen.

Maar veel lectuur dus deze dagen. Onder andere een bloemlezing uit de studies van Frederik van Eeden. In een tekst van het einde van de 19de eeuw verwonderde het mij "gij" in plaats van "jij" te lezen. Ik las daarna in Wikipedia dat in Nederland pas aan het begin van de 20ste eeuw op "jij" werd overgegaan. Dat wist ik niet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten