zaterdag 17 juni 2017

Aubigny en Bourges

Prachtig weer vandaag!
Na ons ontbijt wilden we nog eens naar Bourges rijden maar vermits we onderweg zagen dat het markt was in Aubigny besloten we eerst daar wat rond te lopen.
Drukke bedoening en alle terrassen bezet, want het liep tegen het aperitiefuur aan.

Wij reden uiteindelijk verder naar Bourges, met een omweg langs het kasteel van La Chapelle d'Angilon. Onderweg dacht ik aan auteur Alain Fournier (Hij leefde in deze streek, de Berry): misschien moet ik nog eens zijn "Le Grand Meaulnes" lezen?

In de bossen tussen Aubigny en Bourges hebben we gepicknickt.
In Bourges parkeerden we nog eens op de Place de la Nation waar ik enkele jaren geleden elke dag de bus nam. En we kuierden langs bekende en minder bekende gebouwen alvorens een biertje te drinken op een terras.



Eigen foto's


Foto's Roger
In het teruggaan naar de auto liepen we een beetje verloren maar dat gaf me de kans om de GPS-functie van mijn nieuwe smartphone te gebruiken (met succes).

Na boodschappen in de Aldi van Aubigny (gisteren en vandaag stond daar een mooie rosse kat te lummelen aan de ingang) en nog een uurtje lectuur op de camping gingen we nog eens eten in het nieuwe restaurant en daarna een lange wandeling rond de vijvers (o ja, en nog een korte vertaling gemaakt voor auteur Violaine Forest uit Canada).

Eigen foto
  Het is nu iets over 22 uur en het vogelconcert begint weer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten