vrijdag 2 juni 2017

De drie kindjes zijn hier

Toen we Eva bij onthaalmoeder Lutti afhaalden, sprong ze in mijn armen... tot ik Lutti vertelde dat Eva, haar broer en zus het weekend bij ons zouden doorbrengen. Toen wilde Eva ineens terug naar Lutti. We kregen haar met moeite mee.

In de auto begon ze echter vrolijk te "babbelen" en "thuis" wilde ze meteen spelen.

Eva "verzorgt" de poppen
Na het middageten werd ze echter moe. Haar mama legde haar te slapen en toonde mij daarna haar laatste eigen creaties. Prachtige dingetjes! Onze dochter zorgde er ook voor dat mijn smartwatch verbonden werd met mijn nieuwe smartphone.

Rond 15:15 uur gingen Roger en ik Matthias afhalen en wachten op Elena die rond 15:30 uur zou terugkeren van "bosklassen". Nog voor we Matthias troffen op de speelplaats kwamen we buurmeisje Anna tegen. In tranen: ze moest in de nabewaking blijven, had daar geen zin in en vreesde dat ze daardoor haar dansles zou missen. Een juf sprak ons aan en stelde voor, als wij Anna konden meenemen, haar mama op te bellen. Nog voor ze die kon bereiken, kwam die moeder zelf de speelplaats opgewandeld en liep Anna, die bij ons en de ondertussen teruggevonden Matthias op een muurtje zat, opgelucht naar haar toe.
Matthias liet me enkele versjes lezen die hij had geleerd en een meisje van het tweede leerjaar kwam ons vragen of zij ze ook mocht lezen. Matthias luisterde een hele tijd aandachtig en gebiologeerd naar haar voorlezen.

En dan kwam Elena eraan, rond 15:50 uur. Tevreden, enthousiast en vol verhalen maar doodmoe. Tijd om te vertellen over haar recente reis had ze niet (Matthias trouwens ook niet daarvoor) maar over de bosklassen kon ze niet zwijgen.

Dochterlief had voor Elena een (heel mooie) nieuwe jurk gemaakt, Elena paste die en bleek heel tevreden. Daarna wilde ze onder andere het haar van de weer wakkere Eva kammen.

Elena (in haar nieuwe outfit) kamt de haren van Eva
Er werd gespeeld, binnen en buiten, er werden appelen gegeten, Anna kwam spelen na haar dansles, Elena tekende een verhaal waar ik de teksten moest bijschrijven,



Elena tekent een verhaal
En we dronken een biertje met onze dochter en schoonzoon die ondertussen was aangekomen en de barbecue aanstak, we aten buiten en dronken er heerlijke Rioja bij, Anna verscheen nog enkele keren en veel te laat vertrokken Roger en ik met de drie kindjes naar Haspengouw.
Onderweg vielen de drie kinderen in slaap. Thuis werden Eva en Matthias wakker, Elena legden we op een canapé.

Elena werd zelfs niet wakker toen haar broer en zus met vrij veel lawaai begonnen te spelen. Eva weigerde een laatste fles, dus brachten Roger en ik iets over 22 uur de drie kinderen naar bed. Elena werd met moeite uitgekleed en in bed gelegd: ze werd gewoon niet wakker, zelfs niet terwijl ik voor de twee anderen een kort verhaal voorlas.

Zelfs hiervan werd Elena niet wakker (eigen foto's)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten