donderdag 1 juni 2017

Heemkunde

Praktisch heel deze dag stond in het teken van heemkunde.
Eerst, van 9 tot bijna 11 uur deze ochtend, vergadering van de werkgroep WO I.
Het project gaat dan wel niet uit van Heemkunde Groot Heers, we werken er wel met een zevental heemkundeleden aan mee. De bedoeling was vooral af te spreken voor de kaft van "ons" boek maar ik hoorde ook dat er op de vorige vergadering (waarop wij niet konden aanwezig zijn wegens andere verplichtingen) werd afgesproken toch geen gebruik te maken van de tentoonstelling KVLS-Modamske, wegens te weinig ruimte. Deze avond kreeg ik (samen met andere KVLS-leden) daarover een mail van Edith Oeyen die pas op de hoogte werd gebracht van die beslissing.
Enerzijds vind ik het heel jammer dat er weer een afspraak niet wordt nageleefd maar anderzijds was ik mezelf al een hele poos aan het afvragen of die KVLS-tentoonstelling nog wel paste in het geheel.

Thuis heb ik de salon voor het weekend omgetoverd tot een speelkamer (de bedoeling daarvan lezen jullie later😑), daarna naar Nany gebeld terwijl Roger de kamer van onze dochter stofzuigde en voorzag van nieuwe, verduisterende gordijnen (uitleg komt ook later 😑) en uiteindelijk een mail van Rogers nicht Jeannine in verband met een familiereünie beantwoord.

Om 18 uur moesten we aan het lokaal van Heemkunde Groot Heers in Heks zijn. Alleen René T. was er al. Stilaan kwamen de anderen eraan en met enkele auto's reden we naar de molen van Stevoort waar Aloïs Boiten, de molenaar, ons opwachtte. Roger en ik waren er al eens (per toeval) beland maar deze keer zouden we een heuse rondleiding krijgen.

Allemaal uiterst interessant... tot het naar de zolder ging via een molentrap en ik er met mijn hoogtevrees stilletjes van onder uit ben gemuisd.

Terwijl de anderen daarboven een hele uitleg kregen heb ik wat gekuierd op het binnenplein en de fotofunctie van mijn nieuwe smartphone uitgeprobeerd:





Eigen foto's
Na ongeveer een uur was iedereen terug (en het viel mij op dat sommige mensen tegen mij begonnen commentaar te geven over de diashow op zolder, die ik dus zelf niet heb gezien).


Eigen foto's
Ik heb wel een boekje over de molen gekocht, dat pas was verschenen en waarin ik, voor zover ik kan oordelen bij het diagonaal lezen, alles zal vinden wat al die mensen zonder hoogtevrees hebben geleerd daarboven. Vermits mijn geheugen niet auditief is, wel visueel, heb ik eigenlijk niets gemist!

Daarna gingen we samen iets drinken op het terras van "Bij tante Julia" (ik vind het een beetje akelig: waar ik ook ga tegenwoordig, mijn nieuwe gsm vraagt me daarna een "beoordeling" van die plek; zo ook deze avond, toen we thuis aankwamen).

Het werd een gezellige bedoening: lekker bier, keuvelen, grappen, lachen, complottheorieën verzinnen en genieten van de lauwe avond.

Voor één keer zijn Roger en ik als eersten vertrokken: ik wilde absoluut nog antwoorden op onder andere de mail van Edith, Roger moest nog de vaatwasser aan de gang zetten, en ik wilde deze post schrijven.
Wat niet gepland was: een telefoontje van Hendrik vlak nadat we thuis aankwamen! Dat ik vrij kort heb moeten houden, want morgen wordt weer een drukke dag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten