vrijdag 23 juni 2017

Naar de Auvergne

Maandag 19 juni 2017

Deze ochtend was het onze praatzieke nieuwe buurvrouw die ons wakker maakte nog voor de zon dat zou gedaan hebben. Maar kom, we waren toch van plan verder te rijden...
De uitbater Philippe vertelde ons over al zijn plannen voor de camping: ik begrijp niet hoe hij die zo goedkoop kan houden (en dan gaf hij ons nog een "speciale" korting).

We vertrokken richting Auvergne en ik merkte dat in alle dorpjes waar we passeerden de luiken al dicht waren. Na een poosje reden we de snelweg op.

We picknickten op de Aire du Grand Meaulnes (en ik kreeg nog meer het gevoel dat ik dat boek van Alain Fournier nog eens moest herlezen). Iets later reden we voorbij de uitrit naar Saint-Pourçain sur Sioule en herinnerden ons hoe we in dat stadje ooit autopech kregen.
Vlak daarna hoorden we de auto een eigenaardig geluid maken, een soort trilling. We beslisten de eerst volgende uitrit te nemen en te zoeken naar een garage.

We kwamen terecht in Chatel-Guyon, aan de rand waarvan een camping en een Renault-garage stonden. We schreven ons in op de camping (maar namen geen wifi: die 5 euro extra per dag vond ik te veel, temeer omdat we via onze gsm wel online zouden geraken (Zeger schreef ons wel dat we onze laptop online konden brengen via de gsm, ik heb opgezocht hoe je dat deed maar vond het te ingewikkeld), We zetten onze tent op en stelden vast dat ons perceel veel kleiner was dan dat in Aubigny, dat er geen papier was op de toiletten, dat het er veel te warm was - de temperatuur liep in de schaduw op tot 35°C - en dat er te weinig licht was in het sanitair.

We deden snel enkele boodschappen en reden naar die garage. waar men ons doorverwees naar een Subaru-garage 5 km verder.
Er is een lager stuk.
We reden terug naar de camping, belden de verzekering: we mogen morgen de auto naar die laatste garage brengen en aansluitend zal een taxi ons naar een autoverhuurbedrijf brengen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten