donderdag 7 september 2017

Heemkunde en een cadeautje

Nadat Roger op controle was gegaan bij de cardioloog (alles blijkt in orde, bedankt!) wilde hij nog langs de Kringwinkel rijden. De rode sofa stond er nog, Roger leek hem te willen kopen maar ik herinnerde hem eraan dat er echt geen plaats is in de salon! We kochten er wel weer enkele boeken.

We reden nog langs een Aveve om er een geautoriseerde herbicide te kopen (Roger kan het handmatig wieden van onkruid op de stoep onmogelijk bijhouden).

Daardoor was het tijd om te koken toen we thuiskwamen.

Na het avondmaal werkte ik voort aan de drukproeven tot ik een lang telefoontje kreeg van Nany. Om 19:45 uur moesten we naar Heks rijden (interessante lezing georganiseerd door Heemkunde Groot Heers) maar vermits ik achterstond op mijn programma liet ik Roger alleen gaan. Daar kreeg ik spijt van, want een kleine drie kwartier later was ik helemaal klaar met het verwerken van Rogers opmerkingen: ze bleken deze keer wel meestal dezelfde te zijn als de mijne. Als er dat telefoontje niet was geweest, was ik dus nog voor 19:45 uur klaar geweest met mijn werk!

Maar kom, ik profiteerde er dan maar van om nog een wasmachine te laten draaien, enkele mails te beantwoorden en te lezen... en Roger kwam terug van de lezing met een cadeautje voor mij van Ludo D.: vruchten van de papegaaiplant, een plant die ik niet kende maar die wel prachtige vruchten voortbrengt:

Eigen foto
Deze avond al de correcties van Jef V. en van Elie M. aangekregen. Die probeer ik morgen te verwerken: ze zijn veel minder talrijk dan ik had verwacht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten