zaterdag 24 juli 2021

De kip

Onze bezoekster de kip loopt hier nog steeds rond. Niet dat ik ze constant zie, de tuin en de wei bieden immers plekjes genoeg waar ze onopvallend kan vertoeven of naar eten zoeken. Maar zodra we buiten komen, met een restje voedsel of schillen voor de groene container, lijkt ze dat te ruiken: ze komt dan meteen afgelopen. Uiteraard krijgt zij die restjes dan!

Ik wist het niet (dacht dat ze er geen meer had sinds het overlijden van haar man) maar Roger vertelde me dat buurvrouw G. nog steeds kippen heeft. Waarschijnlijk komt kip dus daar vandaan. Eigenaardig, want toen we zelf nog kippen hielden, verloren we die telkens opnieuw omdat ze de (toen heel talrijke) kippen van buurvrouw G. gingen vervoegen. 

Nu vraag ik me wel af of ik G. moet waarschuwen dat (waarschijnlijk) een van haar kippen in onze tuin vertoeft? Langs de andere kant, buurvrouw lijkt die ene kip niet te missen, destijds heeft ze zelfs niet opgemerkt dat onze kippen bij haar terechtkwamen én... de kip heeft hier nog geen eieren gelegd (we hebben er toch geen gevonden, dus zal ze die nog wel in haar thuisbasis deponeren).  

Voorlopig vind ik het dus beter niets te ondernemen: als die kip hier blijft rondlopen, heeft ze daar wel een reden voor!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten