maandag 5 juli 2021

Et puis du coup voilà

Eigenlijk had ik me voorgenomen het er niet (meer, want lang geleden schreef ik daar ook al over maar die post vind ik niet zomaar terug) over te hebben... maar het hindert me zo fel!

Zelfs enkele van mijn Franstalige vrienden beginnen die stopwoorden te pas en te onpas te gebruiken! En dan heb ik het over mensen die normaal gezien echt uit hun woorden zouden moeten komen in een gewoon gesprek maar die, denk ik, onbewust een trend nadoen. Ik vind het nog erger dan het overdadige gebruik van "zulle", "zenne" ("zenne" is waar ikzelf moet voor opletten: geërfd van mijn grootmoeder "marraine") of "feitelijk" in het Vlaams! 

Ik weet het, iedereen gebruikt stopwoorden, maar als die om de haverklap voorkomen in een gesprek wordt het voor mij echt hinderlijk!

Ai, nu ben ik weer heel "ambetant" zeker?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten