dinsdag 1 juni 2010

Rabarbermoes

Ik ben niet altijd  rechtvaardig, ik klaag immers vaak over het feit dat mijn Roger te weinig helpt in het huishouden.

Wat ik vergeet, is dat Roger onze vruchten en rabarber verwerkt tot moes. Daar heeft hij weer de hele avond aan gewerkt (niet met pruimen, kweeperen of appelen, natuurlijk, die zijn er nog niet, wel met de rabarber die spontaan in onze tuin groeit).

En die moes zal weer heerlijk smaken! Roger gebruikt héél weinig suiker en toch blijven zijn ‘confituren’  jaren goed.

En dat ligt volgens mij aan wat zijn tante Laure Leduc-Knaepen ons leerde: de bokalen niet te vol gieten, en ze daarna, goed afgesloten, onderste boven plaatsen gedurende enkele uren.

Op die manier heb je heel weinig suiker nodig!

En wat geurt onze keuken nu lekker naar rabarber!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten