dinsdag 1 maart 2011

Alleur, sneeuwklokjes en ooievaars (?)

We zouden vandaag even gaan wandelen in Alleur. Behalve enkele schaarse mooie plekjes en het ‘Filosofisch Park’ (ik weet niet wat er filosofisch aan was) vond ik het dorp niet echt de moeite waard.

P3016852

P3016853

P3016854

P3016855

P3016856

P3016857 (Foto’s Roger)

Uiteraard liepen we ook de begraafplaats op, waar we weer de traditionele Vlaamse namen zagen.

P3016858 (Foto Roger)

Ik denk niet dat we daar nog vaak naartoe zullen gaan, maar kom, Roger had zijn dagelijkse beweging gekregen.

In het naar huis rijden, zag ik ineens, heel hoog in de lucht, een zevental grote vogels. Ik wees Roger erop, maar hij moest uiteraard zijn aandacht bij de weg houden. Omdat ze zo hoog vlogen, kon ik ze echt niet identificeren. Iets later zag Roger ze toch ook. Hij parkeerde de auto om een paar foto’s te nemen. Ik denk dat het ooievaars waren, hij denkt aan reigers.

P1140117 (Foto Roger)

 

Al een hele poos zorgt Roger weer zelf voor de schapen. Ik heb het druk met andere zaken en kom dus niet vaak meer in onze weide. Daardoor had ik dit jaar de sneeuwklokjes nog niet gezien. Roger vereeuwigde ze voor mij:

P1140114

(Foto Roger)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten