dinsdag 26 juli 2011

Recept voor een restje mosselen

We hadden van ons avondmaal gisteren een twintigtal mosselen over, en die wilde ik niet wegsmijten. Mijn Marraine had me dat ingelepeld: eten smijt je niet weg!

Maar ik heb wel mijn hoofd gebroken over wat ik zou kunnen klaarmaken met die enkele mosselen. En dan heb ik weer mijn fantasie de vrije loop gegeven.

En wij beiden vonden het een heerlijk voorgerecht.

Dit heb ik ermee gedaan:

Ik heb de overblijvende mosselen ontdaan van een van de schelpen. Een deel van het kookvocht heb ik vermengd met olijfolie, ui dat had gediend voor de bereiding van gisteren, veel look en peterselie, en – omdat ik geen paneermeel in huis had – gekneusde voltarwebeschuitjes met sesamzaadjes. Ik legde op elke halve (met een mossel gevulde) schelp die bereiding en schoof alles een tiental minuutjes in de oven, tot er zich een korstje vormde boven de mosselen. Het resultaat bleek ongelooflijk lekker!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten