maandag 3 februari 2014

Lente?

Ongelooflijk wat een zachte winter we meemaken! Ik had vandaag zelfs de indruk dat het lente was! Dat geeft me altijd een blij gevoel, maar zoals ik zei tegen onze tabaksverkoper tijdens onze boodschappen: ik hoop dat de lente geen winter wordt!

Dit is het eerste jaar, sinds we in Heers wonen, dat ik geen sneeuw heb gezien!

De laatste keer dat we gingen babysitten, begon Elena ook over de seizoenen. Ze wist heel goed wat er zoal gebeurt in de herfst (geleerd op school) maar ze vond het (terecht) nog niet winter, want daar had  ze een heel ander beeld van: sneeuw, sneeuwpoppen en zo!Glimlach 

Geen wandeling vandaag, wel boodschappen dus, en enkele korte vertalingen. En vrij veel mail- en chatverkeer! En het gewone werk: koken, opruimen enzovoort.

Soms droom ik van een leven zonder verplichtingen!

Vandaag werd ook onze Matadi-vriendin Thérèse gecremeerd. We waren er niet bij: ik wil Roger niet verplichten naar Brussel te rijden op een drukke maandagochtend. Want naar Brussel rijden  is echt niet meer te doen!Bedroefde emoticon 

In gedachten was ik wel tot en met bij haar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten