woensdag 2 april 2014

Overstromingsgebied in Bernissem

Nadat Roger nog een paar uur in de tuin had gewerkt en ik mijn eigen zaken had beredderd (ik zou liever schrijven dat ik heel die tijd aan het vertalen was maar ik heb ook onder andere – eindelijk – nog eens gestreken), wilde ik Roger nog wat meer doen bewegen en stelde dus een wandeling voor.

P4020223 Het werk in de tuin vordert! (foto Roger)

Hij wilde graag op zoek naar het overstromingsgebied van de Melsterbeek in Bernissem (een gehucht van Sint-Truiden).

Die zoektocht voerde ons eerst langs de Commanderij van Bernissem in de buurt waarvan we (naar mijn gevoel heel lang geleden) ooit wandelden.

Bernissem Kommanderie van de Duitse Orde Foto Roger

En dan kwamen we terecht in dat overstromingsgebied. Een vrij desolaat landschap (ik had eigenlijk meer zin om te wandelen tussen fruitbomen nu de meeste in bloei staan maar het is Roger die de meeste beweging nodig heeft, dus aan hem de keuze!).

Zepperen: Bernissem Overstromingsgebied

Zepperen: Bernissem Overstromingsgebied Wat een lage uitkijktoren!

Zepperen: Bernissem Overstromingsgebied Weet iemand waarvoor die steen dient?

Zepperen: Bernissem Overstromingsgebied Zomaar ineens enkele narcissen tussen al dat gras en die netels (foto’s Roger)

Netels, inderdaad! Ik droeg sandalen en heb mijn voeten nogal geneteld deze middag! Nu jeukt het nog steeds!

Maar ik heb ook mijn portie bloesems gekregen. Een voorgestippeld pad volgen is niet echt aan ons besteed, dus liepen we op een zeker ogenblik dwars door een perenplantage…

Zepperen: in  een plantage bij het overstromingsgebied van Bernissem Eigen foto

om daarna, langs een bosje, weer terecht te komen in het overstromingsgebied.

Thuis was het tijd om te koken: deze avond, na een rijke groentesoep, zalm met preistamppot.

Preistoemp met gebakken zalm Foto Roger

Daarna nog even zitten lezen in dat boek van Cavanna (ik weet het, het gaat traag maar dat komt doordat ik van elke zin geniet zoals van een slokje wijn). En gekeken naar een spannende  aflevering van Star Trek.

Nu ga ik nog even enkele teksten online lezen die Roger mij heeft doorgemaild.

3 opmerkingen:

  1. De lage uitkijktoren is een jachtkansel van waarop men meestal reeen of everzwijnen tracht te schieten.
    vrgr
    ev

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Roger én Paul (man van Liliane) denken dat die steen een liksteen is... Maar we zagen daar geen paarden of koeien!

    BeantwoordenVerwijderen