zaterdag 12 april 2014

Voelsprietenpad

We zijn al heel vaak gaan wandelen in het Provinciaal Domein van Nieuwenhove (Sint-Truiden) en geregeld kregen we toen een glimp te zien van het kasteel van Nieuwenhove. Telkens als ik dan iemand zag rondlopen op het domein rond het kasteel, begon ik te fantaseren. Ik dacht immers dat het om de kasteelheer of kasteelvrouw ging.

Wat ik niet wist, was dat je ook op dat domein kon wandelen! Vandaag las Roger op het Internet over het voelsprietenpad.

Wij dus naar dat kasteel. Dat blijkt nu een wooncomplex te zijn, dus die kasteelheer of –vrouw uit mijn verbeelding bestaat niet meer. Toch bleef het allemaal nog heel indrukwekkend.

P4120373

P4120375

P4120377 Foto’s Roger

Het wandelpad begint aan het fietscafé, in de toren rechts op de foto hierboven. We kochten daar een wandelkaart voor 2,50 euro maar die bleek achteraf overbodig: het pad wijst zichzelf uit en om te weten dat je, om optimaal te genieten van de natuur, best niet te snel stapt, al je zintuigen inzet (“en zelfs je zesde zintuig”, stond er, maar, al beseffen veel mensen dat misschien niet, dat wist ik ook) en niet te veel praat, hoef ik geen kaart te hebben! Glimlach

We hebben iets meer dan een uur gestapt: een mooie en heel rustgevende wandeling!

P4120193 Eigen foto

P4120378

P4120379

P4120381

P4120386

P4120387

P4120385 Foto’s Roger

Vlak na de ijskelder hierboven kwamen we terug aan het café en de alpacaweide waar we jammer genoeg geen foto van maakten.

Voor we naar huis reden, genoten we nog van een Blonde Bink op het terras dat uitkijkt op het uitgestrekte domein.

P4120195 Eigen foto

Thuis heb ik, na het avondeten, even opgezocht hoeveel die aparte woningen in het complex kosten… Veel te duur voor ons!

Ach, toen we goed en wel van Antwerpen naar hier waren verhuisd, besloot ik nooit meer te verhuizen (ik ben in mijn leven al rond de 20 keer verhuisd)!  Glimlach

Geen opmerkingen:

Een reactie posten