maandag 23 april 2018

Pijnlijke voet

Vorige week al (ik denk dat het donderdag was) kreeg ik tijdens het wandelen fel pijn aan mijn rechtervoet. Een gevolg, dat weet ik, van het lopen op kiezels of kasseien met te dunne zolen. Het lag dus niet aan de wandeling van die dag - hoewel, toen ging het ook even over kasseien - wel aan vroegere wandelingen (en net omdat ik al een zeurende pijn had gevoeld de vorige dagen, wilde ik toen die wandelsandalen kopen). Maar het was dus blijkbaar te laat.

Zaterdag had ik mijn loopsandalen aan maar toch voelde ik tegen het einde van onze Leuvense dag dat mijn voet nog iets meer pijn deed. Het was echter nog te doen dus wandelde ik flink voort.

's Avonds stelde Roger wel ineens vast: 'Jouw rechtervoet is fel gezwollen! Dat ligt toch niet aan jouw nieuwe sandalen?'
Ik legde hem (nogmaals) uit dat mijn doorgezakte (doortrapte?)  voeten niet tegen kasseien, kiezels enz. kunnen.

Gisteren zorgden we dat Roger zijn portie beweging kreeg in Sint-Truiden. Weer deed het een beetje pijn maar het was nog steeds te doen.

Deze ochtend echter voelde ik zelfs pijn voor ik bewoog. Dus waarschuwde ik Roger dat ik vandaag niet zou gaan wandelen. In het huishouden heb ik ook alleen het allernoodzakelijkste gedaan (heel vervelend, want aan mijn schoonmaakritme van één kamer per dag betekent één dag overslaan een hele omwenteling van mijn programma).

Pijn heb ik niet meer maar mijn voet is nog steeds vrij fel gezwollen. Ik vermoed dat ik hem nog enkele dagen moet laten rusten... en dat is heel slecht voor Rogers gezondheid (hijzelf beweegt dan immers ook te weinig!).

2 opmerkingen:

  1. Waarom eens niet naar een orthopedist gaan. Doorgezakte voeten kunnen verholpen worden door steunzolen....
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik weet het (Nononc had het er ook al vaak over) maar je kent me hé. Na een paar dagen is het over, ik let dan weer op waar ik loop en dan ben ik weer jaren gerust en ondertussen heb ik geen honderden euro uitgegeven aan een consultatie, steunzolen, nieuwe schoenen waar de zolen in passen, enzovoort. Vergeet niet dat we ook maar arme gepensioneerden zijn! :-)

      Vrijdag denk ik speciaal aan jullie, beloofd! Kusje!

      Verwijderen