dinsdag 10 april 2018

Verward verhaal

Ik begrijp niet hoe ik het de eerste keer niet had opgemerkt... (of ben ik inderdaad veranderd?)

Na een doodgewone dag (boodschappen, huishouden, vertaling... en even rommelen op zolder - wat niet zo doodgewoon is - om er onder andere nog oude kinderboeken en zelfs speelgoed te vinden: we moeten die zolder echt eens opruimen) wilde ik verder lezen in "Brede heupen".

Dat lukte me niet omdat ik het ineens een heel verward verhaal vond. Normaal gezien heb ik nooit moeite met flash-backs naar verschillende periodes maar nu deed het me denken aan sommige gesprekken waarin het er bijvoorbeeld zo aan toe gaat:

'X heeft dit en dat meegemaakt maar je moet weten dat de vrouw van Y dat vroeger ook heeft meegemaakt en zij deed er dit en dat aan. Maar zij vond dat natuurlijk geen goed idee...'
Waarop ik dan vraag: 'Wie bedoel je met "zij"?'
Waar ik dan als antwoord op krijg: 'Uiteraard heb ik het over de vrouw van X maar Z had destijds ook al tegen Y gezegd dat A zei dat ze gehoord heeft dat daar niets aan te doen is maar zij heeft daar gelukkig geen rekening mee gehouden.'
En ik dan: 'Wie heeft daar geen rekening mee gehouden? A, Z of Y?'
En dan krijg ik elke keer als antwoord: 'Je luistert blijkbaar niet hé? Ik heb het niet over Y maar over zijn vrouw. Ik zei toch dat ze destijds geen rekening heeft gehouden met wat A had gehoord van de vrouw van B, want die zei tegen C, die de schoonzus is van... '

En dan geef ik het de laatste tijd op... Jammer genoeg kan ik niet, zoals sommige mensen,  doen alsof ik luister en ondertussen aan iets anders denken. Dus, al geef ik het pogen te begrijpen op, ik luister  wel echt verder, wat dan heel vermoeiend wordt.

Gelukkig kun je een boek wel terzijde leggen! Op dat gebied ben ik inderdaad serieus veranderd, merk ik!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten