dinsdag 18 augustus 2020

Nog steeds niet echt schoongemaakt!

Niet echt omdat ik geen tijd had... maar omdat ik onder andere weer te lang aan telefoon heb gehangen.

Eerst was er Nany, een dik halfuur. Ze leek weer veel enthousiaster dan gisteren: ze had toen zusje op bezoek gekregen, vandaag met vrienden gebeld en vernomen dat de bewoners van het rusthuis weer samen in de eetzaal mogen eten. 

Daarna moest ik echt mijn armen even laten rusten (ik bel niet meer handenvrij, want de mensen verstaan me dan amper). 

Na de middag, en een vrij hevig onweer met veel regen, een oproep van Jan Gerits. Om te melden dat alles nu oké is met de jongste Limburgse Monografie, dat ik die naar de drukker mag mailen... en om een beetje te keuvelen. Hij sprak onder andere over het plotse overlijden van Raymond Lambie, die hij veel beter kende dan wij. We praatten bijna drie kwartier bij!

Dus weer mijn armen laten rusten, enkele mails beantwoord, nog een tekst beginnen nalezen die iemand mij gestuurd had, berichten van Wiemla beantwoord en oké gezegd toen ze vroeg of ze me deze avond even mocht opbellen.

Dan was het tijd om te koken (heel eenvoudig: Chinese groentesoep gevolgd door gestoofd witloof en biefstuk), te eten, af te wassen (nog steeds met de hand en, eerlijk gezegd, ik denk niet dat ik ooit opnieuw een vaatwasser koop) en op te ruimen.

En dan kwam het telefoontje van Wiemla. Precies drie kwartier! Ik hoop dat ik haar heb kunnen helpen. 

Toen vroeg Roger of ik hem wilde bijstaan voor de belastingaangifte van Heemkunde Groot Heers. Dat leek eerst vanzelf te gaan maar weer stropte de website van de overheid toen we aan de eigenlijke aangifte wilden beginnen. We probeerden opnieuw, er eerst van uitgaande dat we zelf toch iets fout hadden gedaan maar we kregen hetzelfde scenario. Het lag dus wel degelijk aan de website (waaraan, vermoed ik, belastingbetalers onrechtstreeks veel geld hebben bijgedragen!). Ik raadde Roger aan morgen opnieuw te proberen, misschien via een andere browser: ikzelf was het echt beu!

Toen was het al ver over 21 uur en uiteraard ging ik niet meer beginnen schoonmaken (ik weet het, sommige vrouwen kunnen niet anders dan hun vrije uren of weekends daar aan spenderen!). 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten