woensdag 21 september 2022

Nostalgie

Gisteren hadden we varkensniertjes besteld in die AD-Delhaize in Heers, vandaag gingen we ze halen. 

Maar eerst zouden we enkele stappen zetten in Mettekoven. Terwijl we naar het boekenruilkastje liepen, kreeg ik heimwee naar onze vroegere wandelingen rondom dat dorp. 

'Als je wilt, wandelen we nu de velden in,' stelde Roger voor! Dat durfde ik echter niet: stel je voor dat ik ergens daarboven op een heuvel ineens niet meer verder geraak!

We bleven dus heel braaf in het dorp. En ik dacht terug aan Boudewijn Knevels zaliger, met wie we soms afspraken in het enige dorpscafé (vandaag gesloten, ondanks het relatief mooie weer). Ook dat is voor goed voorbij!

En dan gingen we onze niertjes halen. Even reclame maken: ik heb ze nog nooit zo mooi schoongemaakt gekregen! 

Deze avond maakte ik dus niertjes "al Jerez" klaar voor Roger (en ik at een restje spitskool met een omelet). 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten