vrijdag 16 september 2022

Herfst?

Het blijft fris! De zomer lijkt voorbij en, hoewel ik van de herfst hou, ik vind de overgang dit jaar te plots! Zeggen dat we in 2021 eind september nog buiten zaten toen Matthias zijn eerste communie vierde! Nu brandt onze houtkachel al!

We doen niet heel veel. Buiten mijn dagelijks telefoontje met Nany en de hoogstnoodzakelijke huishoudtaakjes, veel lectuur. Praten met Nany wordt steeds moeilijker. Om te beginnen omdat ze heel veel herhaalt en soms het tegenovergestelde vertelt van wat ze een minuut vroeger vertelde. Hoe reageer je daarop?

Mijn lectuur bestaat vooral uit dat oorlogsdagboek van een religieuze dat zuster A. ons cadeau gaf. Ik zei het al: soms is het geschrift een beetje moeilijk te ontcijferen. Maar het blijft heel boeiend, eigenlijk jammer dat ik er niets mag uit verder vertellen! De schrijfster hanteert immers een heel rijke (Franse) woordenschat, een vlotte stijl en schrijft zonder fouten (wat je nu nog zelden tegenkomt)! 

Het zijn dus rustige (een beetje voorbarige) herfstdagen. O ja, toch nog even een serieus minpunt (maar verdere details zijn voorbehouden aan mijn dagboek): een vriendin mailde me dat haar echtgenoot gisteren werd opgenomen op "intensieve zorgen"!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten