zaterdag 17 september 2022

Avondje uit in Frankrijk en in Japan

Het was vandaag heel koud en regenachtig en dus brandt deze avond eindelijk de houtkachel weer! 

Vandaag een warme trui voor mij gaan kopen (ik had geen enkele echt wollen trui en droeg er de laatste dagen soms een van Roger... kwestie van de centrale verwarming nog niet aan te zetten). Ik wilde niets modieus, wel iets dat lekker warm is en jaren zou meegaan, liefst voor niet al te veel geld. Roger stelde dus voor naar een "Amerikaans Stockhuis" te rijden, 20 km hier vandaan. Hij houdt van dat soort winkels, ik niet... maar ik heb er wel een heel warme, goed passende (maar het "passen" was wel een heel gedoe in die smalle winkelgang, te meer omdat ik een lichtere trui, een jas, een muts en een sjaal aanhad) en vrij mooie visserstrui gevonden die ik waarschijnlijk jaren zal kunnen dragen.  

Ik wilde het echter over iets heel anders hebben. Deze avond viel ik (na het beantwoorden van mails, nog een paar uur lectuur, etc.) op een interessante video van een Japanner die ik al een tijdje volg. Hij verblijft al jaren in Frankrijk (ik denk in Parijs - vloggers vertellen zelden waar ze precies wonen) en vergelijkt de gewoontes in Frankrijk met die in zijn thuisland. Deze keer ging het over het uitgaansleven (of eerder, breder gezien, over "des soirées entre amis" die in Frankrijk blijkbaar nog vaker dan hier bij iemand thuis doorgaan). Ik vond het heel interessant, ook al omdat ik een groot verschil ontdek met hoe wij vroeger onze "soirées entre amis" doorbrachten. Ik weet wel niet hoe onze kinderen dat tegenwoordig doen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten