zaterdag 24 september 2022

Heropening van het Koninklijk Museum voor Schone Kunsten Antwerpen

In elke nieuwsuitzending ging het vandaag over die heropening na 11 jaar verbouwen. En ik werd weer nostalgisch. Niet dat ik vandaag erbij had willen zijn (veel te druk, vermoed ik) maar... 

We woonden vroeger vlak bij dat museum. Voor Antwerpenaren was de toegang gratis en dus liepen we er geregeld binnen, de kinderen en ik. We liepen door een paar zalen, bekeken en bespraken sommige schilderijen en daarna speelden de kinderen nog even in het parkje (of moet ik "grote tuin" zeggen?) dat zich rond het museum uitstrekt. Ondertussen zat ik na te genieten op een bank of (soms) te praten met vriendin Jeannine die ook in de buurt woonde en ook vaak het museum binnenliep.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten