zaterdag 8 juli 2023

"Le chemin de Stevenson"

Toen ik onlangs aan Roger vertelde dat ik de vlog van Céleste Grant (van "Bunker sauvage"), en dus de tochten van die vlogger, regelmatig volg, sprak Roger me spontaan over een boek (dat ik nooit gelezen heb en ik wist niet of we het hebben), van de Schotse schrijver Stevenson.

Nu wil het "toeval" toch wel dat diezelfde Céleste onlangs de tocht van Stevenson heeft nagedaan met zijn eigen ezel (en dat ik die tocht ook al een poosje aan het volgen was). 

Ik vroeg zopas aan Roger (terwijl ik weer, om de avond af te sluiten, naar een aflevering van "Bunker sauvage" keek) of we dat boek van Stevenson nu wel of niet hebben (ik krijg gaandeweg echt zin om het te lezen, want volgens Céleste Grant heeft het een heel spirituele dimensie) maar Roger zegt dat we dat boek niet hebben, hoewel hij het zelf gelezen heeft en het blijkbaar veel indruk op hem heeft gemaakt! 

Ach, ik geraak er ooit wel aan (hoewel we dus geen boeken meer zouden kopen😉)!    

2 opmerkingen:

  1. https://www.gutenberg.org/ebooks/535

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wauw! Enorm bedankt, Torpi! (Ik zei het toch, dat ik er zou aan geraken maar ik wist niet dat het dankzij jou zou zijn :-). O ja, ik had al wel (tevergeefs) gezocht tussen onze e-boeken. En, weet je wat? ik vertelde zopas aan Roger dat je me naar dat "project Gutenberg" hebt geleid, en hij herinnerde zich dat hijzelf daar het boek heeft gelezen!

      Verwijderen