donderdag 27 januari 2011

Geert Verbeet door Jan Gerits

Deze avond gingen Roger en ik naar Lanaken. In het Cultureel Centrum stelde Jan Gerits immers zijn Limburgse monografie over Geert Verbeet (geboren op 2 november 1927 in Groesbeek, nu woonachtig in Maastricht) voor.

P1276683b

P1276689b Jan Gerits (foto Roger)

Geert Verbeet is ook lid van  de KVLS (en is zelfs even voorzitter van de vereniging geweest), en heeft heel veel historische publicaties op zijn naam staan.

P1276687b

P1276705 Geert Verbeet (foto Roger)

Er was veel belangstelling voor de presentatie en de boekjes verkochten als zoete broodjes. Na de voorstelling heeft Geert Verbeet zelf nog een lezing gegeven over de beide Limburgen in het interbellum. Interessant, maar ik miste weer een ‘stramien’ of minstens een ‘samenvatting’ (ik heb absoluut geen auditief geheugen).

P1276702b 

Geert Verbeet, echtgenote Irène Rutten en de organisator van de avond (foto Roger)

Al bij al een boeiende avond dus! Maar ook een lange avond: ik snakte naar een sigaret na afloop! Glimlach Een drankje hebben we wel gekregen.

1 opmerking:

  1. Ik ben het volgend nummer van Oostland aan het nalezen en verneem daarin dat Geert Verbeet op 29 november 2017 is overleden en zijn echtgenote 3 dagen later.

    BeantwoordenVerwijderen