zondag 30 januari 2011

Smartphone

Zeger was nog eens hier dit weekend en ik heb daarvan genoten. Lekker samen eten, kijken naar enkele afleveringen van ‘Friends’ (echt tof!), lachen met Zeger zijn droge humor, aangename gesprekken voeren…

En… Zeger heeft nog tal van applicaties gedownload op mijn Smartphone. Onder andere kan ik er nu een boodschappenlijst op zetten (dat ik telkens opnieuw kan gebruiken; vroeger had ik zulke lijst opgemaakt in Works, maar op mijn laatste PC kan ik die niet meer openen. In feite ga ik nu precies dezelfde lijst maken, maar nu hoef ik die niet meer te printen, vermits ik die Smartphone overal mee naartoe neem). Zeger heeft er ook een kompas op gezet (die precies aangeeft waar ik me bevind), en een soort notitieboekje dat ik vanop eender welke PC kan raadplegen. Ik kon natuurlijk al mijn google-agenda openen op het toestelletje, maar nu verschijnen ook meteen, bij het ontgrendelen ervan, alle afspraken van de volgende dagen.

Ik sta nog elke dag versteld over de evolutie in de informatica-wereld. En over de mogelijkheden van mijn kerstcadeau!

2 opmerkingen:

  1. Heb nu twee jaar zo'n phone, doe er van alles mee: mijn auto terugzoeken in een stad, treintijden bekijken, chatten in de trein, facebook bekijken, bonus aanbiedingen van ah bekijken (zelfs dat is een applicatie), sudoko, radio luisteren... en ook ik heb applicatie om boodschappenlijstje mee te maken. Echt handig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, ik herken dat! Maar vandaag weigerde mijn phone online te gaan. Blijkbaar zitten we hier soms echt te ingesloten...
    En ja, hoor, ik gebruik dat toestel ook voor veel applicaties, en voor de boodschappen is het super-handig!
    Het was echt een prachtig cadeau vanwege onze kinderen!

    BeantwoordenVerwijderen