zondag 3 maart 2013

Dorpsweide

Roger wilde vandaag nog eens wandelen rond het wachtbekken “Dorpsweide” waar we enkele jaren geleden ook waren. Ik herinnerde me die wandeling (en de pony met onverzorgde hoeven), maar wist helemaal niet meer in welk dorp we toen waren. Roger dacht dat het in Bevingen was, en hij kreeg gelijk.

P1150096 Foto Roger

Behalve dat we soms weer het verkeer in de verte hoorden, werd het  een rustige wandeling. We zagen geregeld wilde ganzen en eenden overvliegen, in de bosjes aan de rand van het wachtbekken lachte  een specht en deze keer ontmoetten we geen pony, maar wel koeien… Waar blijkbaar ook iets aan mankeerde:

P1150100 Foto Roger

De wandeling duurde iets meer dan een half uur.

P1150097 Zicht op Bevingen (foto Roger)

P1150098

P1150099 Foto’s Roger

Het was nog koud maar niet meer zo fel als een tijdje geleden. Toen ik kraaien meende te zien en te horen, legde Roger mij uit dat ik met kauwen te maken had, en vertelde me over de verschillende kraaiachtigen. Ik wist niet dat een Vlaamse Gaai daar ook toe behoorde!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten