zondag 10 maart 2013

Nog eens te uitgebreid gegeten!

Vandaag gaven mijn broertje en schoonzus een verjaardagsfeestje voor hun dochters (16 en 14 jaar geworden in januari en februari). Een uitstekende gelegenheid om eens bij te praten, ook met mama, mijn zus, schoonbroer en de schoonfamilie van broertje.

Als we elders eten, eis ik niet van Roger dat hij zich houdt aan zijn dieet, en hij heeft zich dan ook met veel plezier tegoed gedaan aan de mini-worstenbroodjes, rolletjes “zalm in bladerdeeg” en alle andere lekkere hapjes die we bij wijze van voorgerecht kregen voorgeschoteld. De daarop volgende vol au vent met gehaktballetjes en kip heeft hij volledig opgegeten (ondanks de kip die hij niet echt lustte), met nog frietjes erbij. Ikzelf heb ook veel meer gegeten dan gewoonlijk. Hoewel ik geen frieten nam en mijn portie van  het hoofdgerecht niet volledig op kreeg, heb ik wel constant zitten snoepen van de voorafgaande hapjes (ik kon daar immers niet binnenshuis roken hé!). Ook de aangeboden wijnen waren succulent en droegen bij aan de gezelligheid. Als dessert kregen we “apple crumble”. Lekker, maar niet, zoals mijn mama “Nany” beweerde om me aan te sporen er nog meer van te eten dan de kleine portie die ik had genomen, alleen bestaande uit appels! Glimlach 

Vanaf morgen zet ik ons weer even op dieet! Glimlach Roger voor zijn gezondheid en mezelf voor mijn lijn, want  er wachten ons heel binnenkort weer enkele etentjes buitenshuis!

Ik weet dat sommige mensen het belachelijk vinden als ik schrijf dat ik ook even op mijn eten zal letten: ik ben immers niet dik. En toch: sinds we zo vaak “sociale verplichtingen” hebben, ben ik al een paar kilo bijgekomen; en niet alleen hinderen die mij (en Roger dan! Glimlach), maar al dat verzadigd vet en die suiker die we bijna overal buitenshuis eten, zou op de duur ook wel eens mijn eigen gezondheid kunnen schaden!

Ik weet het: normaal gezien probeer ik slechts één uitnodiging per weekend aan te nemen, want ik hol niet zo graag van het ene feest naar het ander. Maar soms lukt dat gewoon niet. En dit was zo’n weekend: ik wilde gisteren echt niet weigeren Edith naar Roger en Kristien te vergezellen, en (een deel van) de familie terugzien, daar pas ik zelden voor! Alleen jammer dat onze eigen familie niet compleet was vandaag.  Bedroefde emoticon 

Nu, ik begrijp het wel: onze familie is wel wat uitgebreider dan die van schoonzus, en om onze “kindjes” er dan nog bij te vragen is het huis van broertje net iets te klein! Glimlach

Geen opmerkingen:

Een reactie posten