dinsdag 12 maart 2013

Jawel, we blijven letten op ons eten!

Iemand vroeg me deze avond (per e-mail) of ik het volhield, dat gezond, mager en toch lekker koken. Ja hoor! Ons avondmaal was zelfs heel smakelijk: eerst broccolisoep (een halve kilo broccoli, twee aardappeltjes, wat groentebouillon en sojaroom), daarna couscous. Dat laatste met boordevol kleurrijke groenten, kikkererwten, look en kruiden en weinig (mager) vlees. Plus een beetje olijfolie. Ongelooflijk lekker is dat, veel smakelijker dan onze Vlaamse hutsepot! Het is zelfs een van de favoriete gerechten van onze “kindjes”!

Dat doet me eraan denken dat ik met hen nog moet afspreken wat er gegeten wordt met Pasen! Hoewel, we zijn er nog niet uit! Als de ene vrij is, denkt de andere te moeten werken (terwijl je vroeger zeker was dat iedereen, behalve sommige geneeskundigen, per definitie vrij kreeg voor dat feest). Zo slecht deed de Kerk het dus toch niet?

En dit jaar kan Nany niet bij ons zijn, want ze moet voor het hondje Louise van mijn broertje zorgen rond Pasen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten