donderdag 28 maart 2013

Rust

Normaal gezien moesten we vorige zaterdag naar een museum met de heemkundige kring, zouden we vorige zondag naar de presentatie van een dichtbundel geweest zijn en had ik deze avond een vergadering van de KVLS. Morgen zouden we naar de presentatie gaan van de nieuwe roman van Ivo Konings. Dat werd allemaal afgezegd, en ik ben er niet kwaad om. Ons leven werd echt te druk! Dat voelde ik goed gisteren en vandaag: wat genoot ik van de rust!

Vandaag, ondanks de aanhoudende kou, een wandeling van een goed half uur in het dorp, een telefoontje met mijn moeder Nany (die erg verkouden is), in de tuin weer de bonte specht gadegeslagen,  en vooral: het boek van Thierry Deleu zaliger en dat van Ivo Konings (ik had hem gevraagd of hij het wilde opsturen) zijn per post aangekomen. Lectuur bij de vleet dus. Deze avond heb ik wel eerst weer een Maigret van Simenon uitgelezen en daarna nog genoten van een aflevering van Star Trek, the next generation.

En daarvoor, als avondmaal,  een eenvoudige soep en een lekker wokgerecht met heel veel groenten en een klein beetje mager rundsvlees.

We gaan proberen het zo te houden en soms zullen we daarvoor moeten onbeleefd zijn. Ik ben immers van plan niet meer op elke uitnodiging in te gaan: hoogstens nog één per weekend!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten