vrijdag 6 september 2013

Apotheker Haesbrouck laat weer van zich horen!

Weinig te vertellen over de vorige dagen, tenzij jullie geïnteresseerd zijn in mijn vruchteloze pogingen een goede huisvrouw na te bootsen. Glimlach En over mijn werk (het werk dat ik graag doe dus) mag ik bijna niets vertellen, vandaar…

Uiteraard maakten we elke dag een wandeling, al was die heel kort: te veel werk! Gisteren wilden we nog eens naar de transparante kerk tussen Borgloon en Grootloon stappen (dat kunstwerk fascineert me), maar de temperatuur onder de vlakke zon boven de velden liep veel te hoog op (boven de 30°C in de schaduw). We hebben dan maar een goed half uur in de lommerrijkste straatjes van Borgloon gewandeld! Glimlach

Niet veel te delen dus… Tenzij dat ik een nieuwsbrief kreeg van apotheker Haesbrouck.  Ik krijg wel vaker nieuwsbrieven die me naar zijn site voeren, maar deze keer vind ik het belangrijk er zelf naar te verwijzen. Lees maar zelf: http://www.adhdfraude.net/blog/?p=6984 .

Soms, echt, vraag ik me ook af of Roger echt zo veel medicijnen moet slikken als de dokter hem voorschrijft!

En mijn moeder dan!!! Nu heeft ze weer een ander medicament – zullen we het X noemen? - voorgeschreven gekregen voor haar maag en slokdarm. Als ik zoek  naar de mogelijke bijwerkingen van X, lees ik ook ook over de mogelijkheid om daartegen weer een ander medicijn te gebruiken. Het houdt niet op, op die manier! Bedroefde emoticon

En dan zijn Roger en Nany nog geen mensen die antidepressiva nodig hebben!  Want, wat kan daar mee geknoeid worden als ik Fernand Haesbrouck mag geloven!

2 opmerkingen:

  1. het nieuwe medicament komt in de plaats van hetgeen ze al nam, dat wil zeggen dat ze geen extra pilletje heeft. Nu weet ik waarom sommige dokters de apothekers vragen de bijsluiter te verwijderen voor het medicament verkocht wordt. Je mag een bijsluiter lezen maar goed onthouden dat niet alle neveneffecten of bijwerkingen d'office gebeuren, eigenlijk komen ze zelfs bijna niet voor.b

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat weet ik, dat ze zelden voorkomen, maar de maag en de nieren zien wel af van praktisch elk medicament, niet waar? Nu, zelden betekent ook niet dat ze nooit voorkomen hé. Ikzelf heb, toen ik nog af en toe medicijnen nam, wel degelijk sommige bijwerkingen meegemaakt... En Roger ook!

      Dat vragen om die bijsluiter verwijderen, zou voor mij al een reden zijn om een andere dokter te zoeken. En in deze tijd heeft dat trouwens geen zin meer: je vindt de bijsluiters online!

      Verwijderen