maandag 12 mei 2014

Over Emmy Swerts en Louis Brans, geboorte en overlijden

Na onze uitgebreide boodschappen las ik vandaag mijn voorlopig laatste vertaling na en leverde ze. Daarna werkten we, tussen twee regenbuien door, nog wat in de tuin. Geen wandeling: te koud, te nat, te winderig.
Wel heb ik eindelijk de jongste Limburgse monografie van de KVLS (Louis Brans door Jan Gerits) nagelezen. Enkele typefouten gevonden maar vooral genoten van de herinneringen aan de twee jaar geleden overleden duizendpoot Louis Brans. Een boeiende monografie, echt!

Tussendoor enkele mails beantwoord, onder andere over een nieuwe relatie in de familie en het overlijden van een vriendin van Sam, en enkele van de door mij gevolgde blogs bezocht (onder andere deze: wat bewonder ik die moeder!)  én bij wijze van ontspanning gelezen in “Een kinderwagen in de tuin”, een dichtbundel van Emmy Swerts, heruitgegeven voor haar achterkleinkinderen. Mooie, frisse en tegelijk diepzinnige gedichten, een ode aan het wonder van het leven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten