dinsdag 13 mei 2014

Regen en zo

Na mijn bezoek aan de oogarts deze ochtend (alles blijkt oké te zijn met mijn ogen) liepen we wat rond in de straten van Tongeren. Het was koud. Ik ben echter blij dat we dat deden, want het werd onze enige wandeling vandaag.
Nadat ik daarna het poortgebouw wat had opgeruimd en geveegd, begon het weer te regenen. Roger kon niet, zoals gepland, werken in de tuin. Als het water aan dat ritme uit de lucht blijft vallen, wordt het te hoog geworden gras afrijden binnenkort onmogelijk! Bedroefde emoticon

Dan kwam er een vertaling binnen, rinkelde de telefoon een paar keer (onder andere Jan Gerits in verband met de jongste monografie) en ondertussen draaide de wasmachine enkele keren (en moest ik de was te drogen hangen).

Ik zorgde voor ons avondeten: we aten groentesoep gevolgd door zalm met een gemengd slaatje, ik beantwoordde nog mails van de “kindjes”, onder andere  in verband met een gezamenlijk etentje hier – maar dat is pas voor juli gepland, vroeger lijkt het onmogelijk iedereen samen te krijgen (wat hebben we het allemaal toch druk! Glimlach), las mijn vertaling na en leverde ze, beantwoordde nog enkele mails van vrienden, beantwoordde zopas een telefoontje van Nany die me enthousiast vertelde over het bezoek dat ze deze avond kreeg van Hendrik en Sam, met het dochtertje van Sam én een lekkere fles wijn als presentje voor haar 83 jaar,  en over het feit dat mijn neefje een vriendin heeft – maar dat had ik al gezien op Facebook. Ik verzorgde nog de boekhouding van de KVLS  en daarna voelde ik me ineens doodmoe!

Tijd om te ontspannen dus met een aflevering van Star Trek, terwijl ik buiten kanonnetjes hoor knallen: de fruitboeren proberen blijkbaar hun fruit te vrijwaren voor het slechte weer!

Roger is klaar met het scannen van mijn allereerste boek: ik moet morgen of zo controleren of alles daarbij in orde is. Maar nu eerst tot rust komen met Star Trek!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten