donderdag 3 november 2016

Berlingen en Heemkunde Groot Heers

Na onze gewone dagtaken, een telefoontje met Jan Gerits en daaropvolgend enkele aanpassingen aan de jongste Limburgse monografie, een mooie wandeling van een uurtje (van de kerk van Berlingen naar het kasteel van Rullingen en terug), het koken en avondmalen, reden we naar Heks.




Foto's Roger
Jos Schoefs van Heemkunde Groot Heers gaf er immers een lezing over "De invloed van de Romaanse taal op de dialecten van Heers".

Heel interessant maar ik werd onderbroken door een oproep op mijn mobieltje.

Nee, ik had dat niet laten aanstaan, maar ineens, ik weet niet waarom, voelde ik de neiging dat weer even aan te zetten en wat bleek? Iemand had mij al 11 keer proberen te bereiken.
Dus verliet ik het lokaal om die persoon terug te bellen en miste ik daardoor een groot deel van de lezing.
Gelukkig had Jos een samenvatting op papier bij, en daar heb ik thuis gretig in gelezen!

Als ik nu nog maar een jaar of 20 was, of zelfs 30 - maar dan zonder kinderen want in hen steek  je als mens enorm veel tijd - ik zou zo graag verder zoeken naar het ontstaan van de eigenaardige en grillige taalgrens in dit land. Hier is er geen natuurlijke grens toch?

Deze bloemetjes uit de tuin van Martine en Tony gingen weggesmeten worden na de vergadering, ik heb ze dus maar mee naar huis gebracht (eigen foto)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten