zondag 13 november 2016

Weekend met Hendrik

Vorige vrijdag (vrij laat) kregen we een telefoontje van Hendrik: of hij mocht afkomen. Uiteraard. Gelukkig hadden we nog enkel soep gegeten zodat, terwijl hij zelf van de pompoensoep at, ik voor de rest van de maaltijd kon zorgen en we samen konden aan tafel schuiven.

Voor vandaag had ik zalm voorzien maar Hendrik had duidelijk meer zin in iets in de wok. Na de lange praatavond van vrijdag en een nogal copieuze brunch zaterdagochtend reden we dus naar Sint-Truiden waar we groenten en vlees kochten en even langs de tabakswinkel gingen voor e-liquids.

Daar kreeg ik te horen van de uitbaatster dat veel van haar vrouwelijke klanten waren overgestapt op zulk damptoestel... en op enkele weken kilo's waren bijgekomen. Oei! Roger vindt me nu al te dik worden! Hij vergeet natuurlijk wel constant dat ik bijna 67 jaar ben!:-)

Mijn bedoeling was zaterdagmiddag naar een activiteit van de KVLS in Hasselt te gaan. Niet dat de locatie mij echt aanstond, maar kom, zo zouden we beweging en poëzie combineren.
Helaas, toen we terug thuis waren, was het te laat voor de bus van 12:30 uur en de volgende bus vertrok pas om 14:30 uur. Daarmee zouden we ongeveer een uurtje voor het einde van de activiteit aankomen. Het openbaar vervoer laat hier echt te wensen over!
En met de auto naar Hasselt rijden, daar had Roger helemaal geen zin in!

Zaterdagavond, na onze linzensoep, keken we samen naar Manneken Pis. En daarna hebben we nog tot heel vroeg zitten praten, onder andere over die film: we gingen akkoord dat het gegeven veel te mager was.

Vandaag heeft het de hele dag geregend, echt aan één stuk door! Dus veel gepraat, naar Nany gebeld die ook veel te vertellen had en deze avond voor onze wokschotel gezorgd.

Rond 21:20 uur brachten we Hendrik naar Sint-Truiden waar de trein van 21:45 uur naar het Antwerpse weer een vertraging van een kwartier bleek te hebben. Wat een ramp is dat openbaar vervoer hier toch in vergelijking met bijvoorbeeld de metro in Madrid!

Thuis heb ik onder andere eindelijk de brief van mijn Matadi-vriendin zonder pc beantwoord: het was al bijna anderhalve maand geleden dat ik die aankreeg.
De foto's, die ze me toen opstuurde van onze ontmoeting in augustus, liet ik door Roger scannen. Ze zijn echt niet perfect (maar dat waren die van Roger ook niet echt) maar ik vind ze goed genoeg als heel leuke herinnering!

Rachel, Lily en ik (foto Sabine)

Van links naar rechts: Sabine, Nany, Lily, Rachel, Roger Beeckman, Roger en ik (Foto gemaakt door een kelner met het toestel van Sabine )


Geen opmerkingen:

Een reactie posten