dinsdag 11 juli 2017

Na Velm, Halmaal

Ik had gelezen over het feest in Velm (Vlaanderen feest) en wilde eens gaan kijken of er niet al te veel volk was.
We kwamen er aan rond 15 uur, na een vrij lange wandeling omdat je de auto nogal ver van het centrum moest parkeren... om vast te stellen dat het feest pas om 17 uur begon... en dat ik er toch niet welkom zou zijn: "Verboden: rugzakken en grote tassen" kon je aan het begin van elke invalsweg lezen. En ik draag altijd (of toch meestal) een (vrij grote) rugzak met me mee.

Dat is de derde keer dat ik lees dat in onze kleine dorpen extra maatregelen tegen aanslagen worden genomen!
'Je zult dat probleem met jouw rugzak steeds meer krijgen,' zei Roger. En ik: 'Misschien een reden om naar geen evenementen meer te gaan!''

Trouwens, het zou voor ons toch te druk zijn geworden, merkte ik aan de foto's van Velm die deze avond op Facebook verschenen.

Omdat Roger nog niet voldoende beweging had gekregen, reden we (nadat we eerst naar de auto waren teruggelopen) naar Halmaal waar we nog even wandelden in de buurt van het wachtbekken "Maasrode". Het is bijna zes jaar geleden dat we nog daar waren.

Foto Roger



Geen opmerkingen:

Een reactie posten