zondag 7 januari 2018

De kindjes zijn weg

Vandaag werden Elena, Matthias en Eva al om 7 uur wakker. Weer werd er niet meer geslapen maar meer dan een half uur gerollebold en gelachen in bed.

We ontbeten met fruit (behalve voor Elena die geen zin had), een spiegelei en een boterham en meteen daarna gingen de kleintjes aan het spelen (en ik ook nadat ik de tafel had afgeruimd en de keuken opgeruimd). Daarna een filmpje en voor Eva een ochtenddutje. Naar buiten gingen we niet: er stond een veel te koude wind!

Tegen de middag bakte ik speltpannenkoeken (ik gebruik daarvoor amandelmelk en stevia maar de kleintjes merken blijkbaar geen verschil met gewone pannenkoeken). Ze aten alle drie heel veel.



Foto's Roger
Na de middag kreeg ik de indruk dat Eva weer heel moe werd maar ze wilde absoluut niet gaan slapen, ze wilde "pelen" en af en toe (net zoals gisteren en met resultaat!) op het potje zitten.

Foto Roger


Eigen foto's
Na nog een koekje en een stuk fruit vroeg ik om 16:30 uur aan de kinderen het speelgoed op te ruimen terwijl Roger en ik hun spullen bij elkaar zochten. Ondertussen kreeg ik nog een telefoontje van Jan Gerits die een serieus ongeluk zou gehad hebben eind 2017. Gelukkig zonder al te ernstige verwondingen.

Foto Roger
Iets over 17 uur reden we met de kindjes naar het Leuvense. Matthias en Eva vielen vrij meteen in slaap in de auto en ik had veel zin om hetzelfde te doen. Helaas, Elena wilde absoluut "Ik zie wat jij niet ziet" spelen. Gelukkig viel ze na een poosje ook in slaap... zodat ik ook mijn ogen kon sluiten.

Bij dochter en schoonzoon werden we uitbundig ontvangen met een heerlijk avondmaal bereid door schoonzoon terwijl onze dochter een prachtige pyjama voor Eva aan het maken was.

Na het avondritueel van de kindjes en nog een kopje koffie of thee, zijn Roger en ik terug naar Haspengouw gereden.

Ik had de hele dag felle rugpijn gehad (van het vele  - waarschijnlijk verkeerd - bukken, vermoed ik) en dacht dat ik thuis wel meteen in bed of minstens in de relax zou gaan liggen (hoewel, ik weet het, bewegen is de beste remedie, maar dat had ik de hele dag al gedaan). Maar, thuisgekomen stelde ik vast dat de rugpijn verdwenen was.
Dan maar enkele wachtende mails beantwoord.

1 opmerking:

  1. O ja, vandaag legden Roger en ik ook de klok uit aan Elena. Matthias luisterde aandachtig mee maar Eva verkoos te spelen ("pelen", zoals zij zo lief zegt).

    BeantwoordenVerwijderen