woensdag 3 januari 2018

Oei, oppassen dat ik niet te veel verdien bovenop mijn 50 euro pensioen per maand!

Ja, ondertussen krijg ik al 50 euro pensioengeld per maand!

Vandaag weer een vertaling waar ik een paar uurtjes mee zoet was (en waardoor er na onze uitgebreide boodschappen amper tijd was voor het huishouden😉).

En... ik bedacht hoe heerlijk het zou zijn als ik voortaan opnieuw elke week een viertal dagen (niet meer, want ik wil ook af en toe babysitten, iemand bezoeken, wat - hoewel tegen mijn "goesting" - doen in het huishouden, zorgen dat Roger wat beweging krijgt...) enkele uren kon vertalen. En toen begon ik te rekenen: ik zou veel te veel bijverdienen en Roger zou een deel van zijn gezinspensioen moeten inleveren.
Dat moeten we zeker vermijden: van het (uiteraard veel te laag) bedrag van ons gezinspensioen zijn we zeker, wat vertalingen zullen opbrengen is altijd afwachten.

Dus toch best niet dromen van vier dagen per week een paar uur te mogen vertalen! Dan zouden we wel eens heel veel geld mogen afgeven aan de "roverheid"!
En nee, vertalen in het "zwart" is onmogelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten