dinsdag 2 januari 2018

Het jaar begint goed!

Korte wandeling in Borgloon vandaag (kort, maar voldoende als dagelijkse beweging voor Roger) en daarna enkele uren besteed aan een interessante vertaling... komende van een klant die, na een hele poos niets meer van zich te hebben laten horen, sinds vorige maand geregeld opnieuw een vertaling vraagt.

Waarschijnlijk heeft die klant het met een andere vertaler geprobeerd (dat fenomeen is schering en inslag in ons beroep, én ik moet toegeven dat ik de laatste jaren vaak niet beschikbaar was - omwille van het babysitten en zo) en uiteindelijk beslist dat hij toch beter een beroep doet op mij.

Ach, ik zal nog vaak niet beschikbaar zijn, dat weet ik, maar ik heb opgemerkt dat die klant niet meer zegt dat de vertaling moet klaar zijn tegen een paar uurtjes later - wat onmogelijk is op dagen dat we bijvoorbeeld babysitten - maar wel gewoon dat het "asap" moet gebeuren. En daar zorg ik wel altijd voor.

Omwille van die vertaling heeft Roger vandaag de schoonmaak van de salon van mij overgenomen. Ik vond dat hij dat uitstekend deed!😊

Geen opmerkingen:

Een reactie posten