woensdag 7 februari 2018

Eva kwam mee naar hier

Weer stond Elena ons op te wachten aan de schoolpoort! Matthias kwam iets later naar buiten en samen liepen we naar de auto. Eva hoefden we niet af te halen, die was immers thuis wegens een beetje ziek.
We troffen haar slapend in de salon.

Iets later echter, ik was onze dochter aan het helpen de tafel te dekken voor de lunch, hoorde ik Eva achter mij 'Kiekeboe oma!' roepen. Ze was wakker geworden en volop aan het spelen.
Veel at ze wel niet en toen haar mama haar koorts mat, bleek ze nog meer dan 38°C te hebben. We besloten dat wij haar deze avond mee naar hier zouden brengen (dochterlief moet morgen ochtend les geven).

Eva ging een kort dutje doen, ik speelde een gezelschapsspel met Elena en Matthias, ik las voor, buurmeisje Anna kwam spelen (en samen met Elena lezen), Eva werd weer wakker.
En dan heeft ze heel druk gespeeld en is ze op de schoot van Roger gekropen met een boekje om uit voor te lezen.
Daarna wilde ze opruimen.
En terwijl ik voor het avondeten zorgde (Elena en haar mama waren naar de zwemles), wilde ze me helpen.


Elena en onze dochter kwamen terug thuis, we aten en weer at Eva niet zo heel veel. Daarna gingen de kindjes tv kijken, onze dochter ging lesgeven, en ik begon de spullen van Eva in te pakken. Eva kreeg door dat wat ik kort daarvoor had gezegd, namelijk dat ze mee naar hier zou komen, waar was... en vond dat in eerste instantie niet zo'n goed idee. Ze wilde thuis blijven. Toen ik haar vertelde wat we allemaal samen zouden doen, werd ze echter enthousiast en ze liet zich gewillig naar onze auto dragen nadat haar papa haar pyjama had aangedaan.

Voor we vertrokken, wuifde ze blij gezind naar haar papa : 'Tot morgen, papa!' (we brengen haar morgen al terug).
Ze verzamelde haar knuffels rond zich... en viel prompt in slaap.

Hier aangekomen, wilde ze nog een flesje melk drinken. Dat gaf ik haar maar ze dronk het maar half op. Ik vroeg haar of ze nog wilde tekenen of spelen maar nee, ze wilde slapen. Ik had de opdracht gekregen haar een koortswerend middel toe te dienen voor het slapengaan... maar Roger mat eerst haar temperatuur. Ze bleek nog slechts 36,5°C te hebben. Het drankje tegen de koorts hebben we dus niet gegeven: dat is voor als deze nacht haar temperatuur weer zou stijgen.

Ze ging nog op het potje voor Roger haar in bed legde. Weer verzamelde ze haar knuffels rond zich, vertelde me dat ze de beertjes en het konijntje die in het bed op haar wachtten (vroegere knuffels van haar mama en haar ooms) zo mooi vond, trok aan het koordje van een muzikaal uitje gekregen van tante Izzy (we hebben een van de drie uiltjes, die ze voor de kindjes maakte, geërfd omdat Eva er zo graag naar luistert - en er toch nog twee andere voorradig zijn bij hen thuis) en gaf ons een zoen.

Als ik de babyfoon mag geloven, is ze vlak na het muziekje van het uiltje in slaap gevallen!

Anna en Elena lezen een sprookje









Eva is aan het opruimen

Eva helpt me koken (eigen foto's)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten