woensdag 28 maart 2018

Familiedag

Mijn innerlijke wekker stond onmenselijk vroeg ingesteld: om 6:30 uur. Toen we opstonden was het dan ook officieel 7:30 uur.
We reden na het ontbijt naar de school van de kinderen waar Matthias op ons en zijn andere grootouders wachtte. Het was immers grootoudersfeest!

We hebben gelopen, gezongen, "een,twee, drie piano" en andere spelletjes gespeeld, naar verhaaltjes geluisterd, gelachen, en heel lekkere soep gegeten waarvoor de kleuters zelf de groenten hadden gesneden. Heel leuk en heel lekker!



Eigen foto's
We kregen de kans in praktisch elk kleuterklasje binnen te gaan, de school te verkennen (een echt labyrint... en ik was dat weer in gedachten aan het inrichten!) en we vonden Matthias' klas heel gezellig.

Eigen foto
Rond 11:30 uur reden we allemaal naar dochterlief die ons ontving met een glas cava: vandaag viert de andere opa van de kindjes, Vake,  zijn verjaardag.

Tegen 12:10 uur haalde Vake Elena van school en Eva bij onthaalmoeder Lutti. Elena vertelde me dat ze ons had gezien vanuit haar klas en dat ze tevergeefs had geprobeerd onze aandacht te trekken.

De tafel was ondertussen gedekt en we aten: allerlei soorten brood met toespijs gevolgd door taart.

Tegen 14 uur vertrokken Roger en ik naar een van zijn zussen... En onderweg van daar terug naar onze auto ontmoetten we een andere zus van hem die net terugkwam van een verre reis. Dat werd tweemaal nieuwtjes uitwisselen.

We waren vrij laat thuis waar ik eerst nog de salon wilde schoonmaken (Roger stofzuigde) alvorens het avondeten te bereiden.

Een mooie familiedag dus als beloning voor het veel te vroeg opstaan.

O ja, weer stond ik op een zeker moment paf van de taalvaardigheid van Eva. Elena had per ongeluk een treinspoor, dat Matthias had gebouwd, kapot gemaakt en Eva (2 jaar en 3 maand) zei: 'Ik wil gaan zien wat zus kapot gemaakt heeft'. Zulke zinsconstructies kreeg ik er destijds (toen ik in Heers nog les gaf in initiatie Nederlands) bij volwassen Franstaligen niet in. Uiteraard is Eva niet Franstalig maar het lijkt me toch een opvallend correcte zin op haar leeftijd, of niet?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten