zaterdag 10 maart 2018

Sint-Truiden

Tussen twee regenbuien door wilden we tijdens een wandeling in Bevingen genieten van een pril lentegevoel. Maar... toen we er aankwamen, begon het te gieten. Omdat we vlakbij de Kringwinkel waren, nog maar eens daarin rondgelopen. De renovatiewerken zijn beëindigd en de drie verdiepingen waren dus weer toegankelijk.




Eigen foto's
Zodra we de regen niet meer hoorden tokkelen op de glazen koepel, verlieten we de plek (zonder iets te kopen deze keer) en reden we, nee niet naar Bevingen zoals eerst gepland, maar naar het Begijnhof.

Daar waren ze nieuwe kasseien aan het leggen en dat liep moeilijk. In de begijnhofkerk was een repetitie aan de gang van verschillende academiën uit Limburg voor een concert. We bleven even luisteren maar verlieten de kerk zodra we de genodigden (dachten we toch) zagen binnenkomen.

We wandelden naar het Speelhof, genoten er van de eerste lentebloemen en de merels en maakten een lus terug naar de parking van het Begijnhof.

Daarna stelde Roger voor iets te gaan drinken in "De Melver", een café dat we nog niet kenden. We dronken er beiden een perfect geserveerde Orval... en vroegen ons af of bij een volgende afspraak met vriend Karel dit geen geschikte plek zou zijn om iets te gebruiken. Helaas, ik vrees van niet: het was er vrij druk en daar houdt Karel niet van. Jammer, want ik vond het er aangenaam zitten. Nononc en (tante) Françoise, ik weet echter zeker dat jullie het wel zullen appreciëren de volgende keer dat we elkaar hier ontmoeten!

Deze avond een lang telefoongesprek met Nany, weer over diezelfde herinnering van haar. Ik dacht eerst dat ze belde in verband met vrij onaangenaam nieuws (later - misschien - meer daarover) dat mijn tante-vriendin Françoise mij deze ochtend mailde maar daar leek Nany nog niet van op de hoogte te zijn. Ik ben er zelf dus maar niet over begonnen.

Morgen wordt mijn zusje Bie 65 jaar! Proficiat, zusje!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten