woensdag 14 maart 2018

Zware dag

Ik was vergeten dat er zulke zware dagen bestaan! Deze ochtend van 9:30 uur tot 11 uur vergadering van de werkgroep WOI, in verband met die ontsluiting. Roger geraakte niet fatsoenlijk op de website (volgens Elie omdat hijzef erop zat) waardoor we weer niet zelf konden oefenen...

Daarna reden we naar het Leuvense. Elena en Matthias hadden geen school: we haalden meteen Eva af bij onthaalmoeder Lutti.


We rijden naar onze dochter: Eva in de auto, met op haar hoofd een hoedje dat ze van Elena heeft geërfd
 Na het middagmaal (de tafel werd gedekt door Elena) werd er heel druk gespeeld.




Na een poosje ging Roger op bezoek bij zijn zus en Elena ging spelen bij Anna. Matthias en Eva speelden en tekenden verder (samen met mij uiteraard).





Rond 15 uur werd Eva moe. Ze werd naar bed gebracht.
Matthias bouwde een "fabriek voor het poffen van kokosnoten" en tekende een trein. Toen hij mij uitleg gaf over enkele onderdelen van zijn trein en ik mijn verwondering uitsprak over zijn kennis, antwoordde hij: 'Dat is toch normaal, oma, later word ik treinbestuurder!'





Elena kwam terug, Roger kwam terug en Eva werd wakker. Weer werd er getekend en gespeeld, onder andere in de slaapkamers: Eva kan nu helemaal alleen trappen doen.

Ik dekte de tafel en zorgde voor het avondmaal met de hulp van dochterlief, die nog voor ons at omdat ze al gauw les moest gaan geven. En ik speelde tussendoor verder met de kindjes tot hun papa thuiskwam.

Eigen foto's
Vlak na het avondeten kwam er een vertaling aan. We lieten dus schoonzoon alleen zorgen voor het avondritueel en reden terug naar Haspengouw.

Thuis heb ik nog zitten vertalen tot iets over 23 uur: 6 A4-bladzijden juridische tekst. Ik moet mijn vertaling wel nog grondig nalezen, maar dat is werk voor morgen: nu ben ik echt te moe!

O ja, en deze avond bleek ons elektriciteitsprobleem weer opgelost! Het heeft duidelijk iets te maken met de badkamer, maar Roger vindt niet wat er precies scheelt. Hij denkt dat het iets is met de boiler...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten